Departamentul Comunicații va oferi două cursuri, ale căror structură, tematică și calendar sunt detaliate mai jos.
Studenții interesați se pot înscrie la oricare dintre cursurile oferite. În cazul în care un candidat nu este selectat pentru un anumit curs, acesta are posibilitatea de a se înscrie la următorul curs, având astfel șansa de a fi selectat pentru participarea în proiect.
Conținutul și structura cursurilor
Cursurile oferite de echipa Departamentului Comunicații vor acoperi următoarele teme:
- Introducere în securitatea cibernetică și principii fundamentale.
- Controale de securitate cibernetică și evaluarea acestora.
- Protecția datelor.
- Notiuni fundamentale de criptografie.
- Solutii securizate de backup.
- Gestionarea vulnerabilităților și raportarea acestora.
- Securizarea conturilor de utilizator.
- Securitatea sistemelor de operare Microsoft Windows.
- Amenințări de tip malware: prevenție, detecție și răspuns.
- Protecția împotriva atacurilor de inginerie socială.
- Securizarea rețelelor de calculatoare.
- Technici de răspuns la incidente de securitate.
În cadrul cursurilor, studenții vor desfășura un proiect de colaborare cu cel puțin o organizație locală.
Cursurile sunt concepute după un format echivalent unui curs cu 5-6 credite ECTS, incluzând:
- Activități didactice (60-70 ore)
Acestea de vor desfășura pe o perioadă de 12-14 săptămâni, în zilele de luni după masa, sala 209 (Dorobanților 71-73) și includ
- 2 ore de curs / săptămână,
- 2 ore de laborator / săptămână,
- 1 oră de proiect / săptămână.
- Activități individuale (65 ore)
Studenții beneficiază de flexibilitate în organizarea activităților individuale, care includ:
- 32 ore (aprox. 2-3 ore / săptămână): studiu și pregătire,
- 25 ore (aprox. 2 ore / săptămână): activități cu organizațiile partenere alocate,
- 6 ore: pregătirea rapoartelor,
- 2 ore: examinări.
Perioada de raportare se desfășoară pe durata a 2-4 săptămâni, după încheierea activităților didactice, și necesită aproximativ 8 ore de lucru efectiv, dedicate:
- obținerii unui formular de evaluare și opinii din partea organizației partenere privind colaborarea,
- scrierii raportului de activitate, incluzând concluzii și opinii personale.
Timpul alocat pentru raportare include:
- cele 6 ore destinate pregătirii rapoartelor și
- 1-2 ore de activitate de tip proiect, constând în întâlniri cu cadrul didactic coordonator pentru prezentarea rapoartelor.
Calendarul general
Cele două cursuri de tip semestrial oferite de Departamentul Comunicații se vor ține în perioadele următoare:
-
martie 2025 - iulie 2025 (Semestrul 2 al anului universitar 2024 / 2025), 20 de locuri
-
martie 2025 - iulie 2026 (Semestrul 2 al anului universitar 2025 / 2026), 20 de locuri
Calendarul exact al fiecărui curs va fi anunțat cu aproximativ 30 de zile înaintea fiecărui curs.
Calendarul cursului din perioada „martie 2025 - iulie 2025”
- 16 – 27 ianuarie 2025: Informare și înscriere
- Sesiune online de prezentare a proiectului urmată de răspunsuri la întrebări. Data și ora precisă ale acestei sesiuni vor fi anunțate înainte cu 2 zile pe pagina de anunțuri ale proiectului.
- Înscriere candidaților, conform procedurii de înscriere de mai jos
- Numărul de locuri disponibile: 20
- 28 ianuarie – 14 februarie: Selecția participanților
- 28 ianuarie – 3 februarie 2025:
- Evaluarea candidaților pe baze datelor din formularul de înscriere
- Afișarea rezultatelor candidaților admiși la interviu (primii 30 de candidati)
- 3 – 4 februarie 2025: Planificarea interviurilor
- 5 - 7 februarie: Intervievarea candidaților
- 10 februarie: Afișarea rezultatelor și a listei studenților selectați pentru curs
- 11 februarie 2025: Depunerea eventualelor contestații
- 14 februarie 2025:
- Soluționarea contestațiilor
- Afișarea rezultatelor și a listei finale a studenților selectați pentru curs
- 24 - 28 februarie: Semnarea contactului de colaborare
- 3 martie - 1 iunie: Activități didactice
- 2 iunie - 31 iulie: Perioada de raportare
Procedura de înscriere și selecție
Înscrierea se realizează prin completarea formularului de la adresa https://forms.office.com/e/wu8YYTvMyP.
Recomandăm limitarea sau evitarea utilizării uneltelor de tip large language models (LLM), precum ChatGPT, pentru redactarea scrisorii de intenție. Aceasta ne va permite să evaluăm în mod autentic personalitatea și interesul fiecărui candidat.
Selecția candidaților acceptați se va face pe baza următoarelor criterii:
-
Performanțe academice, evaluate pe baza mediei școlare pentru anul școlar 2023-2024 și a numărului total de examene restante (pentru fiecare examen restant se scade câte un punct din media școlară). Pentru studenții de anul I licență se va lua in considerare media de admitere la facultate, iar pentru studenții din anul I master media de admitere la masterat.
-
Calitatea scrisorii de intenție, în care studenții își exprimă dorința și motivația de a participa în proiect.
-
Profilul ilustrat de CV-ul candidatului, care evidențiază experiențele și abilitățile relevante.
-
Interviu individual (10 minute) cu comisia de admitere, formată din conf.dr.ing Daniel Zinca și sl.dr.ing Tudor Blaga.
Notă: doar primii 30 de candidați (în ordinea descrescătoare conform primelor 3 criterii) vor fi invitați la interviu.