Oferta Departamentului Automatică
Departamentul Automatică va oferi 1 curs, a cărui structură, tematică și calendar sunt detaliate mai jos.
Sunt disponibile 35 de locuri. În cazul în care nu se ocupă toate locurile, se va organiza acest curs și în perioada martie 2026 - iulie 2026.
Conținutul și structura cursului
Cursul oferit de echipa Departamentului Automatică va acoperi următoarele teme:
- Introducere în IoT și CPS - Arhitectura Sistemelor
- Probleme de securitate la nivelul aplicației IoT/CPS
- Integrarea și securitatea unui sistem industrial și IoT/CPS
- Optimizarea criptografică pentru IoT/CPS
- Atacuri pe pipeline-ul de ML pentru IoT/CPS
- Securitatea rețelelor wireless în IoT și CPS
- Testarea securității cu Raspberry Pi și Kali Linux
- Side-Channel Attack în IoT/CPS
În cadrul cursului, studenții vor desfășura un proiect de colaborare cu cel puțin o organizație locală.
Cursurile sunt concepute după un format echivalent unui curs cu 5-6 credite ECTS, incluzând:
- Activități didactice (60 - 70 ore)
Acestea de vor desfășura pe o perioadă de 12 - 14 săptămâni și includ
- 2 ore de curs / săptămână,
- 2 ore de laborator / săptămână,
- 1 oră de proiect / săptămână.
- Activități individuale (65 ore)
Studenții beneficiază de flexibilitate în organizarea activităților individuale, care includ:
- 32 ore (aprox. 2-3 ore / săptămână): studiu și pregătire,
- 25 ore (aprox. 2 ore / săptămână): activități cu organizațiile partenere alocate,
- 6 ore: pregătirea rapoartelor,
- 2 ore: examinări.
Perioada de raportare se desfășoară pe durata a 2-4 săptămâni, după încheierea activităților didactice, și necesită aproximativ 8 ore de lucru efectiv, dedicate:
- obținerii unui formular de evaluare și opinii din partea organizației partenere privind colaborarea,
- scrierii raportului de activitate, incluzând concluzii și opinii personale.
Timpul alocat pentru raportare include:
- cele 6 ore destinate pregătirii rapoartelor și
- 1-2 ore de activitate de tip proiect, constând în întâlniri cu cadrul didactic coordonator pentru prezentarea rapoartelor.
Calendarul general
Cursul de tip semestrial oferit de Departamentul Automatică se va ține în perioada următoare:
- martie 2025 - iulie 2025 (Semestrul 2 al anului universitar 2024 / 2025)
Calendarul exact al cursului va fi anunțat cu aproximativ 30 de zile înaintea de începerea acestuia.
Calendarul cursului din perioada „martie 2025 - iulie 2025”
- 16 – 27 ianuarie 2025: Informare, înscriere și pregătire pentru testul de selecție
- Sesiune online de prezentare a proiectului urmată de răspunsuri la întrebări. Data și ora precisă ale acestei sesiuni vor fi anunțate înainte cu 2 zile pe pagina de anunțuri ale proiectului.
- Înscriere candidaților, conform procedurii de înscriere
- Numărul de locuri disponibile: 35
- 28 ianuarie – 10 februarie: Selecția participanților
- 28 ianuarie 2025:
- Anunțul listei candidaților ce pot participa la testul de selecție, validați pe baza informațiilor furnizate în procesul de înscriere
- Anunțul datei, orei și locului de desfășurare a testului de selecție
- 29 – 31 ianuarie 2025:
- Testul de selecție (pe calculator, cu prezență fizică)
- Afișarea rezultatelor
- Afișarea planificării interviurilor, dacă se decide că se vor face și interviuri
- 3 – 6 februarie 2025: Interviu (opțional). Vor fi invitați la interviu maximum 45 de candidați, selectați în ordinea descrescătoare a notei obținute la testul de selecție, cu condiția ca aceștia să fi obținut cel puțin nota 5.
- 6 februarie 2025: Afișarea rezultatelor și a listei studenților selectați pentru curs
- 7 februarie 2025: Depunerea eventualelor contestații
- 10 februarie 2025:
- Soluționarea contestațiilor
- Afișarea rezultatelor și a listei finale a studenților selectați pentru curs
- 11 februarie - 14 februarie: Semnarea contactului de colaborare
- 3 martie - 1 iunie: Activități didactice
- 2 iunie - 31 iulie: Perioada de raportare
Procedura de înscriere și selecție
Înscrierea se realizează prin completarea formularului de la adresa https://forms.office.com/e/QmLdFStUc4?origin=lprLink.
Recomandăm limitarea sau evitarea utilizării uneltelor de tip large language models (LLM), precum ChatGPT, pentru redactarea scrisorii de intenție. Aceasta ne va permite să evaluăm în mod autentic personalitatea și interesul fiecărui candidat.
Selecția candidaților acceptați se va face pe baza următoarelor criterii:
- Rezultatul unui test de aptitudini, care evaluează capacitatea studenților de a învăța noțiuni fundamentale de securitate cibernetică. Testul nu presupune cunoștințe prealabile și se bazează pe o lecție scurtă despre atacuri cibernetice și modalități de investigare a unui acestora.
- Calitatea scrisorii de intenție, în care studenții își exprimă dorința și motivația de a participa în proiect.
- Profilul ilustrat de CV-ul candidatului, care evidențiază experiențele și abilitățile relevante.
- Interviu individual (5-10 minute) cu comisia de admitere, formată din Prof.dr.ing. Ovidiu Stan și Conf.dr.ing. Roxana Rusu-Both, în cazul în care comisia de admitere decide că e nevoie să organizeze și o sesiune de interviuri.